Előfordulhat, hogy nem tudja pontosan meghatározni, melyik szolgáltatásunkra van szüksége egy feladat elvégzéséhez. Hogy segítsünk az előrelépésben, összegyűjtöttük és megválaszoltuk azokat a kérdéseket, amelyeket a leggyakrabban tesznek fel nekünk ügyfeleink.
Gyakori eset, hogy valaki ingatlant vásárol, de nem fordít figyelmet arra, hogy a megszerzett ingatlan természetbeni határai összhangban vannak-e a földhivatali nyilvántartással. A telekhatárok helyzetének tisztázása érdekében javasolt a felmérés, indokolt esetben a telekhatár kitűzés.
Építkezések előtt célszerű a telket megvizsgálni, hogy rendben vannak-e annak határvonalai, különösen, ha az építmény telepítése a telekhatárra történik. Bonyolultabb ingatlanoknál, különösen, ha jelentősek a magasságkülönbségek, célszerű magassági felmérést, tervezési alaptérképet készíteni.
Épület feltüntetési vázrajzot kell készíttetni, amikor elkészült az épület, épületrész (bővítés), vagy egyéb létesítményre (pl. melléképület, garázs, stb.). A nyilvántartásba vételhez szükséges a jogerős használatbavételi engedély. Az épületfeltüntetés megtételére vonatkozó felhívás – legtöbb esetben – a használatbavételi engedélyben is szerepel.
Amennyiben az ingatlanra vonatkozó hatályos építési szabályzatban foglaltak lehetőséget adnak a telekhatár-rendezés végrehajtására, elvégezzük a helyszíni méréseket és elkészítjük a változási vázrajzot, mely alapján a változás az ingatlan-nyilvántartásban átvezetésre kerül.
Telekhatár kitűzést kell végezni, amennyiben a természetben szeretné kijelöltetni a telek határvonalát.
Ha egy telket több, önálló helyrajzi számmal rendelkező telekre szeretne osztani, megosztást kell végezni.
Ha két telek közös határán szeretne változtatni, telekhatár-rendezésre van szükség.
Írja le nekünk, és egy napon belül elküldjük ajánlatunkat, vagy felvesszük Önnel a kapcsolatot a feladatok pontosításához.